fredag den 10. oktober 2008

Hvad er planen på Tasmanien?

Efter at vi har fulgt en ret fast plan ned gennem Australiens østkyst, bliver det nok rart med lidt løsere tøjler. Vi har lejet en camper for en uge på Tasmanien, så dér bliver det helt efter hvad vi lige får lyst til.

Der er en række ting man bare skal se (hvis vi får tid !). En Tasmansk Djævel, dét må man kunne få øje på i Devils Heaven, det kunne også hygge mig hvis jeg kunne lokke fruen ud på en lille ridetur i den flotte natur, for det med at sidde på ryggen af en hest hører absolut ikke med til det, som vi plejer at opleve i vores ferier - eller hvad med Cable Hang Gliding? Dét får jeg nok for mig selv, hvis jeg ellers tør !

Vi har "investeret" i noget der kaldes APT-passes (Der er ikke meget andet end reklamer på deres hjemmeside, så bestil brocurene), det er nogle adgangsbilleter som man kun kan købe hjemmefra (altså ikke når man er nået til Australien), og så kan man tilmelde sig diverse udflugter når man kommer derned. På Tasmanien har vi fundet en af deres ture, til Tahune Forest Airwalk (Hvor man lige har fundet verdens næsthøjeste træ, 101 meter gummitræ).

I Hobart afholdes der marked hver lørdag, Salamanca Market, og det tror jeg fruen vil kunne finde underholdende...

Ellers skal vi bare slappe af, lære at håndtere en Camper, og venne os til at vi ikke længere skal være fremme ved et specifikt hotel lige denne dag. Det bliver nok rigtig rart med sådan lidt "frihed" til en afveksling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar